Monday 9 March 2009

Bericht van Tatou (V)

Hi! Sorry dat ik een tijd niets heb laten horen. Er is zoveel gebeurd en we hebben zoveel gezien, ik weet niet eens waar ik moet beginnen! De tijd gaat zo supersnel... Ik kan het bijna niet geloven maar we zijn al bijna drie maanden onderweg. Nou voor mijn gevoel waren het drie weken!

Nou eerst het belangrijkste nieuws: ik heb een nieuwe zitplaats! De rits van de vorige rugzak was kapot, hij ging steeds open als de rugzak te zwaar was (ik bedoel niet de grote rugzak maar de kleine, natuurlijk). Dat is niet zo handig dus we hebben besloten de oude achter te laten en een nieuwe te kopen. Dus toen gingen we in Pnom Pen in een heel groot warenhuis kijken naar een nieuwe rugzak. Dat was wel een bijzonder warenhuis want op de hoogste verdieping was een skatebaan, met schansen enzo en housemuziek en die jongens die sprongen zo over elkaar heen!!! Maar goed daar beneden was dus een winkel en die verkochten tassen van beroemde merken voor niet zoveel geld, maar dat is overal hier, ze maken alles na, schoenen en boeken en kleren, echt alles. Nou en toen waren er twee tassen die Aike goed vond en ik mocht kiezen welke het werd, en toen koos ik natuurlijk voor de ene met goede zijvakjes zodat ik goed kon zitten en het beste van alles: er zitten veiligheidsgordels in! Echt waar! Dus nu kan ik zitten met een gordel om en als we dan snel rijden ofzo hoef ik niet bang te zijn dat ik eruit val. Goed he dat ze dat zo gemaakt hebben! Smile:)

De laatste keer dat ik schreef waren we nog in Indonesie, nu zijn we al weer in Vietnam... En we waren ook in Cambodja natuurlijk. Ik vond de tempels van Angkor Wat echt SUPERGAAF! Vooral die hele grote en die ene met al die boeddhahoofden die je aankeken, en natuurlijk die jungletempels met al die boomwortels die over de stenen groeiden. Maar goed daar heeft Aike geloof ik ook over geschreven. Maar ik vond het niet zo leuk dat er zoveel arme mensen waren en kinderen die werkten, dat vond ik zielig maar ook stom van die ouders, want die laten ze werken in plaats van ze naar school te laten gaan. School is belangrijk hoor! Ik vond school altijd heel leuk, en nu ben ik klaar en als ik terug ben in Magnolia (dat is ons land) dan ga ik een reisbureau beginnen voor knuffels die op reis willen, en ook misschien een hotel.

Oh en Pnom Pen vond ik niet zo leuk. Wel het fietsen door de stad maar niet die school waar al die mensen doodgingen en ook niet die tempel met al die doodshoofden. Die waren dus van echte mensen he! En die doodshoofden en botten liggen daar gewoon. Ik werd er helemaal naar van. :(Sad Nou en toen gingen we naar het strand maar ik hou niet zo van zwemmen, ik ga veel liever naar de bergen, en toen hadden Aike en ik een beetje een meningsverschil over wat we verder gingen doen. Want ik wilde naar de natuur, niet naar het strand of de grote stad. En ik vond die tempels in Saigon wel heel mooi maar verder was het daar zo'n herrie en drukte. Dus ik wilde naar de bergen maar Aike wilde ergens heen gaan waar hij kon internetten om werk te regelen. Dat begreep ik wel, dus toen hebben we besloten om naar Hoi An te gaan, dat is een klein oud stadje, wel een beetje toeristisch maar met hele mooie oude huizen, en overal zijn winkels waar ze kleren verkopen, en mooie kunstwerken en serviesgoed. Ik krijg zo'n zin om lekker te shoppen! Aike ook hoor, soms is hij net een meisje. Wink;) Maar hij zegt dat hij geen plek heeft in zijn tas en geen geld, en dat is ook wel zo, maar als hij werk vindt in Korea kunnen we misschien toch gaan shoppen want dan gaan we verder met het vliegtuig. Ik hoop het!

Want ze hebben hier wel verstand van kleren hoor! Veel Vietnamese vrouwen dragen prachtige lange zijden jurken. Ze zien er zo mooi uit, ik wil ook zo'n jurk! Smile:) En ze dragen ook van die kegelvormige rieten hoeden, die vind ik ook leuk. Maar soms dragen ze pyjama's, gewoon overdag, gek he? Dat snap ik dan weer niet. Als ze zo'n goed modegevoel hebben waarom dragen ze dan van die lelijke bloemetjespyjama's overdag!? :S

Vandaag gingen we een boottocht maken, dat was echt super. Ze hebben hier van die lage boten en daarin vervoeren ze dan zoveel dat ze superlaag in het water liggen. En we zagen visnetten en vissersboten en zo'n mooie lucht, de zon die weerspiegelde in het water... Very Happy:D Ik werd er helemaal vrolijk van, wat heerlijk lekker buiten in de natuur, na al die drukte van Pnom Pen en Saigon. En we waren met twee vrouwen uit Noorwegen en de Fareur eilanden, die waren heel lief en betaalden voor ons en gingen met me op de foto. Ook de meisjes in dat mooie oude huis met al die schilderijen keken naar me, en ze zeiden dat ik mooi was, 'beautiful' zeiden ze, ook dat meisje in de winkel met de theepotten enzo! 'Beautiful'... Ik moest ervan blozen, want zij waren ook heel mooi.

Nou hier hou ik het bij voor vandaag. Oh ja Vietnam heeft heel lekker vegetarisch eten, ze maken allemaal vlees- en visgerechten na, van tofu ofzo, ik weet het niet precies. En de loempia's zijn ook heel lekker! Smile:) Nou we vermaken ons dus prima, we hebben het weer supergezellig samen. Die heftige musea hebben ons allebei een beetje van slag gebracht maar nu is het weer helemaal goed. Ik hoop dat het Aike lukt om een baan te vinden en een visum te regelen... Ik ben benieuwd. We houden jullie op de hoogte!

Liefs, Tatou

1 comment:

1. Eerdere reacties:

Bram, 9 maart 2009

Beste Tatou,
    Ik hoop dat Aike goed voor je zorgt, maar zo te horen gaat dat wel goed. Je hebt wel geluk dat je met hem mee kan! Geniet er van!

Tatou, 11 maart 2009:

Haha ik hoorde dat mensen denken dat ik Aikes vriendinnetje ben... Nee joh! Ik ben een gordeldier! En hij wil geen gordeldier als vriendinnetje, en ik geen mens als vriendje... We zijn alleen reisgenootjes, meer niet hoor!

Enne... hij zorgt niet voor mij, maar eerder andersom, hihi! ;) Maar ik heb inderdaad geluk dat ik mee mocht, dat klopt.